Gerontologia, terveystiede ja kansanterveystiede |
Tapio Kirsi - Rakasta, kärsi ja kirjoita. Tutkimus dementoitunutta puolisoaa hoitaneiden hoitokokemuksista |
Päivi Lampinen - Aktiiviset iäkkäät voivat psyykkisesti paremmin |
Sari Ranta - Toimintakyky voi parantua vielä korkeassakin iässä |
Timo Teinonen - Uskonnollisuus ja terveys iäkkäillä |
Anna Kulmala - Kerrottuja kokemuksia leimatusta identiteetistä ja toiseudesta |
Pirjo Tiikkanen - Vanhuusiän yksinäisyys. Seuruututkimus emotionaalista ja sosiaalista yksinäisyyttä määrittävistä tekijöistä |
|
Kasvatustiede |
Maarit Arvaja - Koulu ei tue yhteisöllistä oppimista |
Annu Brotherús - Esiopetuksen toimintakulttuuri lapsen näkökulmasta |
Kari Kumpulainen - Bittinikkarin muotokuva. Tietokoneet harrastuksena ja siihen yhteydessä olevia tekijöitä |
Jaana Lepistö - Kokonainen käsityö kasvatuksen välineenä |
Timo Martikainen - Inhimillinen tekijä. Opettaja eettisenä ajattelijana ja toimijana |
Elina Ora-Hyytiäinen - Auttajasta reflektiiviseksi sairaanhoitajaksi
Ammattikorkeakouluopiskelijan kasvu ja kehittyminen ammattiin |
Riitta Korhonen - Pedagoginen draamaleikki kuusivuotiaiden esiopetuksessa |
Seppo J. A. Karppinen - Seikkailullinen vuosi haastavassa luokassa. Etnografinen toimintatutkimus seikkailu- ja elämyspedagogiikasta |
Seija Karppinen - ”Mitä taide tekee käsityöstä?”Käsityötaiteen perusopetuksen käsitteellinen analyysi |
Taina Rantala - Oppimisen iloa etsimässä – kokemuksen etnografiaa alkuopetuksessa |
Eeva-Maija Lappalainen - Kulttuurisesti sensitiivinen opettajuus: Käden, kielen ja kulttuurin oppimisen yhdistäminen maahanmuuttajien koulutuksessa ja opettajan kasvupolulla |
Kati Mäkitalo - Vuorovaikutus verkko-oppimisympäristöissä: Yhteisöllisen toiminnan tukeminen korkeakoulukonteksteissa |
Jorma Vainionpää - erilaiset oppijat ja oppimateriaalit verkko-opiskelussa |
Helena Viholainen - Suvussa esiintyvän lukemisvaikeusriskin yhteys motoriseen ja kielelliseen kehitykseen. Tallaako lapsi kielensä päälle? |
Juha Merta -Herääminen - Kuvataiteen kohtaamisesta hermeneuttiseen tulkintaan |
Päivi Hamarus - Koulukiusaaminen ilmiönä. Yläkoulun oppilaiden kokemuksia kiusaamisesta |
Taina Kyrönlampi-Kylmänen - Arki lapsen kokemana |
Sirpa Kokko - Käsityöt tyttöjen kasvatuksessa naisiksi |
Liisa-Maria Lilja-Viherlampi - "Minunkin sisällä soi!" - musiikin ja sen parissa toimimisen terapeuttisia merkityksiä ja mahdollisuuksia musiikkikasvatuksessa |
Annukka Häkämies - Metodilla on merkitys – muodolla on mieli. Draamatyöskentely mielenterveyshoitotyön ammattikasvatuksessa |
Raija Raittila - Retkellä. Lasten ja kaupunkiympäristön kohtaaminen |
Rauno Juntumaa - Psykoanalyysi oppimisprosessina |
|
Kauppatiede ja yrittäjyys |
Mauri Heikkilä - Minäkäsitys, itsetunto ja elämänhallinnan tunne sisäisen yrittäjyyden determinantteina |
|
Kulttuurintutkimus, matkailututkimus, viestintä |
Monika Lüthje - Se mukava maaseutu siellä jossain: maaseutumatkailu kokemusten, mielikuvien ja markkinoinnin kohteena |
Tuija Saresma - Omaelämäkerran rajapinnoilla. Tekstuaalisuus, subjektius ja sukupuoli taideomaelämäkerroissa |
Raisa Koivusalo-Kuusivaara - Lapset, media ja symbolinen vuorovaikutus: Suomalaisten, englantilaisten ja saksalaisten lasten mediasuhteen tarkastelua |
|
Käsityötiede |
Jaana Kärnä-Behm - Käsityö kulttuurisena kategoriana. Käsityön ja käsityöläisyyden representaatio suomalaisissa päivälehdissä |
Seija Heinänen - Käsityö - taide - teollisuus. Näkemyksiä käsityöstä taideteollisuuteen 1900-luvun alun ammatti- ja aikakauslehdissä |
|
Liikuntapedagogiikka |
Marjo Kuusela - Sosioemotionaalisten taitojen harjaannuttaminen, oppiminen ja käyttäminen perusopetuksen kahdeksannen luokan tyttöjen liikuntatunneilla |
Arja Sääkslahti - Lapsia kannattaa rohkaista liikkumaan ulkona |
Markus Soini - Motivaatioilmaston yhteys aktiivisuuteen ja viihtymiseen liikuntatunneilla |
Sirkka Salonen-Nummi - Liikunnan löytöretki iltapäivätoimintaan. Liikunnan mahdollisuudet ja esteet porilaisissa kouluissa organisoidussa iltapäivätoiminnassa |
|
Psykologia |
Tarja Salokoski -Tietokonepelit ja niiden pelaaminen |
|
Taidehistoria ja taide |
Petri Anttonen - Ajan kosketus. Aikasarjavalokuva teoksina ja teoriana |
Hanna Johansson - Maataidetta jäljittämässä. Luonnon ja läsnäolon kirjoitusta suomalaisessa nykytaiteessa 1970-1995 |
Susanna Helke - Nanookin jälki - tyyli ja metodi dokumentaarisen ja fiktiivisen elokuvan rajalla |
Hanna Lindberg - Vastakohtien Ikea. Ikean arvot ja mentaliteetti muuttuvassa ajassa ja ympäristössä |
Anne Keskitalo - Tien päällä ja leirissä: matkanteon kokemuksesta taideteokseksi |
|
Taidekasvatus |
Tarja Pääjoki - Taide kulttuurisena kohtaamispaikkana taidekasvatuksessa |
Seija Ulkuniemi – Perhevalokuva paljastaa ja peittää - sen julkistaminen ihastuttaa ja vihastuttaa |
Seija Karppinen - ”Mitä taide tekee käsityöstä?”Käsityötaiteen perusopetuksen käsitteellinen analyysi |
Kirsi Hänninen - Visiosta toimintaan. Museoiden ympäristökasvatus sosiokulttuurisena jatkumona, säätelymekanismina ja innovatiivisena viestintänä |
Tiina Syrjä - Vieras kieli suussa. Vieraalla kielellä näyttelemisen ulottuvuuksia näyttelijäopiskelijan äänessä, puheessa ja kehossa |
Kari Suoniemi - Havaintokyky, musikaalisuus ja musiikinkuuntelukokemukset |
|
Yhteiskuntatiede |
Noora Ellonen - Kasvuyhteisö nuorten turvana. Sosiaalisen pääoman yhteys nuorten masentuneisuuteen ja rikekäyttäytymiseen |
|
|
Pro gradu -töiden tiivistelmiä |
Taidemuseo vakituisessa käytössä 4/2005 |
|