CuRec-verkkolehti
  • Käden jälki
  • Ideavakka
  • Tiedon jyvät
  • Sanakannel
  • Viisasten kivi
  • Ajan pirta
  • Kulttuuripeili
  • Galleria

Viisasten Kivi 1/2010


Totta ja unta – draama puhe- ja kehitysvammaisten ihmisten yhteisöllisenä kuntoutuksena ja kokemuksena. Väitös

Tuula Pulli tarkastelee väitöskirjassaan uutta kuntoutuksellista draamatyyppiä, jossa puhe- ja kehitysvammaiset ihmiset osallistuvat yhdessä lähityöntekijöidensä kanssa yhteisölliseen draamaan. Hän selvitti tutkimuksessaan, millaisia kulttuurisia ja henkisen kasvun voimia sisältyy yhteisölliseen draamaan, joka ottaa huomioon havaitsemisen, ymmärryksen ja viestinnän sekä vuorovaikutuksen mittavatkin haasteet.

Lue lisää...
 
Eveliina Mustanoja. Muistot näkyviksi yhteisvoimin - Yhteisöllisen muistorasian tuottaminen. Opinnäytetyö

Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa menetelmä, jossa tuotetaan kollektiivinen muistorasia ikäihmisistä koostuvan ryhmän kanssa. Lopputuloksena tuotetaan käytännön kokeilun kautta muokattu menetelmä, jota ohjaajat voivat käyttää työssään.

Lue lisää...
 
Niina Rahkola. Työpajatoiminta osana ohjaustoiminnan koulutusta – Ammatillista kasvua avoimessa oppimisympäristössä. Opinnäytetyö
Opinnäytetyön tilaajana oli  Hämeen ammattikorkeakoulun ohjaustoiminnan koulutusohjelma. Työn tavoitteena oli selvittää, millaista oppimista työpajatoiminta kehittää. Opinnäytetyön tuottaman tiedon avulla saadaan koulutusohjelmalle tietoa työpajan kannattavuudesta osaamistavoitteisiin nähden.
Lue lisää...
 
Sari Rekilä. Työelämäedustajien kokemuksia ohjaustoiminnan koulutusohjelman opinnäytetöistä. Opinnäytetyö

Työn lähtökohtana oli Hämeen ammattikorkeakoulun ohjaustoiminnan koulutusohjelman tarve selvittää, onko tehdyistä opinnäytetöistä pidempiaikaista hyötyä työelämälle. Lähtökohtana oli viisi ohjaustoiminnan vanhustyöhön keskittynyttä opinnäytetyötä.

Lue lisää...
 
Laura Wiio-von Konow. Hätilänmäen taidetalkoot. Miten innostua ja innostaa?

Opinnäytetyön päätavoite oli tuottaa tietoa siitä, yhteisötaideprojekti ja erilaiset innostamismenetelmät soveltuvat koulun ja lähiyhteisön toimintaan sekä näiden yhteisöjen välisten toimintatapojen kehittämiseen.

Lue lisää...
 
<< Alkuun < Edellinen 1 2 Seuraava > Loppuun >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL
  • CuRec 1/2009
  • CuRec 2/2009
  • CuRec 3/2009
  • CuRec 1/2010
  • CuRec 2/2010
  • CuRec 3/2010
  • CuRec 4/2010
  • CuRec 1/2011
  • CuRec 2/2011
  • CuRec 3/2011
  • CuRec 4/2011
  • CuRec 1/2012
  • CuRec 2/2012
  • CuRec 3/2012
  • CuRec 4/2012
  • CuRec 1/2013
  • CuRec 2/2013