| 
 
 | 
	| 
		
		| Wetterhoff kyltti - ohjaustoiminnan taidonnäyte |  
|  "Jos sitä kylttiä ei ala kohta kuulua, niin me tehdään se ite!" Oko08-ryhmän opiskelijat päättivät ottaa ohjat omiin käsiinsä ja tekivät Ilmarilan oven yläpuolelle kauan kaivatun Wetterhoff kyltin. Aivan yksinkertainen asia se ei kuitenkaan ollut.
 |  
	| Lue lisää... |  | 
	| 
		
							| 
|  Ohjaustoiminnan opiskelija Maria Kivijärven suunnittelma kakkulapio on levinnyt menestyksekkäästi ympäri maailmaa. Lapio on saanut nimen Magisso Cake Server - Magisso-kakkulapio tuotantoyhtiö Magisson mukaan.
 |  
	| Lue lisää... |  
		| Suomalainen indiemusiikki laajaan kansainväliseen verkkojakeluun |  
|  Suomalainen musiikkitietopalvelu ja verkkokauppa Meteli.net ja musiikin digitaalinen jakelija Record Union ovat sopineet läheisestä yhteistyöstä itsenäisten suomalaisten muusikkojen ja indielevy-yhtiöiden tuotannon promootion ja jakelun ympärillä. Yhteistyö käynnistyy heti.
 |  
	| Lue lisää... |  | 
		| TTT ja Tampereen yliopisto panostavat yhdessä yleisöön |  
|  Tampereen Työväen Teatterissa käynnistyy vuoden kestävä Ylös-yleisötyöhanke yhteistyössä Tampereen yliopiston Tutkivan Teatterityön keskuksen kanssa. Tampereen Työväen Teatteri ja Tampereen yliopiston Tutkivan teatterityön keskus ovat aloittaneet vuoden mittaisen yleisötyökokeilun. Ylös-yleisötyöhankkeessa etsitään uusia, osallistavia tapoja lisätä teatterin ja sen ympärillä olevan yhteisön välistä vuorovaikutusta. TTT:ssä järjestetään kuluvalla kaudella erilaisia tapahtumia, työpajoja ja keskusteluja, joissa yleisö voi syventää ja tutkia erilaisia teatterin ohjelmistosta nousevia teemoja. Tapahtumat ovat pääsääntöisesti maksuttomia.
 |  
	| Lue lisää... |  
		| Lyhytelokuvantekoprosessi |  
|  Koulun projektissa tai harrastelijaporukassa tehtävässä lyhytelokuvassa motivoituneisuus on valttikortti. Vaikkei tekniikka tai taidot olisivatkaan kovin kehittyneitä, voi innostuneisuus tehdä elokuvanteosta hyvinkin mielekkään prosessin, joka useimmiten myös ulottuu katsojalle.
 |  
	| Lue lisää... |  |  | 
	| 
 
 | 
	|  |