CuRec-verkkolehti
  • Käden jälki
  • Ideavakka
  • Tiedon jyvät
  • Sanakannel
  • Viisasten kivi
  • Ajan pirta
  • Kulttuuripeili
  • Galleria

Viisasten kivi 3/2012


Anu Ropo. Ohjaajana vieraassa kulttuurissa: Suuntana Tansania. Opinnäytetyö
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia käsityötaidon viemistä vieraaseen kulttuuriin. Tavoitteena oli selvittää niitä asioita, joita tulee ottaa huomioon opettaessa ja ohjatessa vieraassa kulttuurissa. Lisäksi tavoitteena oli selvittää, minkälaisia ominaisuuksia ja kykyjä ohjaajalla tulee olla lähtiessä työskentelemään vieraan kulttuurin pariin.
Lue lisää...
 
Maiju Havia. Puro virtaa halki ajan: Vanhasta täkänämallista nykyajan kurssituotteeksi. Opinnäytetyö

Opinnäytetyössä kuvattiin vanhan täkänämallin pohjalta syntyneen kurssituotteen suunnitteluprosessi. Työn aihe syntyi toimeksiantajan Taito Hämeen toiveesta hyödyntää toiminnassaan yhdistyksen hallussa olevia vanhoja käsityömalleja. Työn päätavoitteena oli tuottaa vanhaa täkänämallia nykypäivän käsityössä hyödyntävä kurssituote.

Lue lisää...
 
Karoliina Heikkilä. Itseilmaisun iloa improvisaatiosta: Laitoksessa asuvan ikäihmisen vuorovaikutuksen ja itseilmaisun vahvistaminen improvisaatiotanssin avulla. Opinnäytetyö

Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää improvisaatiotanssia käytettäväksi ikäihmisten parissa laitosympäristössä. Toimeksiantajana oli Hämeenlinnan Tanssi- ja liikuntakeskus Ky:n hanke Tanssia ja liikuntaa mummuille ja papoille.

Lue lisää...
 
Suvi Saarinen. Runosta liikkeelle! Ohjausprosessi kehitysvammaisille päivätoiminnan asiakkaille runoa hyödyntäen. Opinnäytetyö

Kehitysvammaisilla henkilöillä voi usein olla haasteita ilmaisun ja itsensä ilmaisemisen kanssa. Kuitenkin elämme sosiaalisessa maailmassa, jossa meidän on pystyttävä kommunikoimaan ja toimimaan muiden ihmisten kanssa ja heidän ympäröiminään. Opinnäytetyössä tutkittiin runon, valokuva ja videon käyttöä kehitysvammaisten itseilmaisun tukena.

Lue lisää...
 
Katja Menzel- Lahtinen. Osallistava nukketeatteri päiväkoti-ikäisille lapsille luo kohtaamisen mahdollisuuksia. Opinnäytetyö

 

Välimatka nukketeatteriesittäjän ja yleisön välissä on suuri. Silti esittäjän tulee koskettaa, viihdyttää ja aktivoida jokaista yleisössä. Kuinka välimatkaa voidaan lyhentää esittäjän ja yleisön välillä?

Lue lisää...
 
<< Alkuun < Edellinen 1 2 Seuraava > Loppuun >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL
  • CuRec 1/2009
  • CuRec 2/2009
  • CuRec 3/2009
  • CuRec 1/2010
  • CuRec 2/2010
  • CuRec 3/2010
  • CuRec 4/2010
  • CuRec 1/2011
  • CuRec 2/2011
  • CuRec 3/2011
  • CuRec 4/2011
  • CuRec 1/2012
  • CuRec 2/2012
  • CuRec 3/2012
  • CuRec 4/2012
  • CuRec 1/2013
  • CuRec 2/2013