|
Johanna Vuoskoski. ”Emotions induced and represented by music: The role of individual differences” (Yksilöllisten erojen merkitys musiikillisten emootioiden havaitsemisessa ja kokemisessa) |
Musiikin herättämillä tunnekokemuksilla on yhetys kuulijan persoonaan ja empatiakykyyn. Myös mieliala vaikuttaa musiikin tulkintaan ja tunnekokemukseen. Kuinka yksilöllisesti eri ihmiset kokevat musiikin?
|
Lue lisää...
|
|
Hanne Hummelholm. Opetusteknologian uudet tuulet : Vertaileva tutkimus interaktiivisten laitteiden soveltuvuudesta opetuskäyttöön. Opinnäytety |
Opinnäytetyö oli osa opetushallituksen Meidän koulu 3.0 -hanketta, joka toteutettiin Lempäälässä peruskoulun ja lukion puolella ja jolla pyrittiin oppimisympäristöjen kehittämiseen. Opinnäytetyössä tutkittiin uusia opetusteknologioita ja niiden pedagogisia käyttöarvoja.
|
Lue lisää...
|
Anna-Kaisa Mononen. Maskottinuket Viialan toimintakeskukseen: Osallistavaa tuotesuunnittelua. Opinnäytetyö |
Opinnäytetyön tavoitteena oli toteuttaa osallistavaa tuotesuunnittelua yhdessä kehitysvammaisten henkilöiden kanssa. Työelämäyhteytenä toimi Viialan toimintakeskus, joka on päivätoimintakeskus kehitysvammaisille henkilöille.
|
Lue lisää...
|
|
Jaana Häkkinen. MT Venus : Kokemuksia naiseuden tukemisesta sanoin ja kuvin mielenterveyskuntoutujien ryhmässä. Opinnäytetyö |
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia kokemuksia naiseuden tukemisesta sanallisin ja kuvallisin ilmaisumenetelmin mielenterveyskuntoutujista muodostetussa suljetussa naisryhmässä. Sanalliset ja kuvalliset ilmaisumenetelmät sovellettiin luovia menetelmiä ja luovuusterapioita hyödyntäen.
|
Lue lisää...
|
Ulla Tiainen. Treenikirjoittaminen: Kokemuksia Natalie Goldbergin menetelmästä. Opinnäytetyö |
Opinnäytetyön tarkoituksena oli perehtyä yhdysvaltalaisen kirjoittamisen opettajan Natalie Goldbergin kehittämään treenikirjoittamisen menetelmään kokeilemalla sitä itse. Tutkimuksen kohteena olivat tekijän omat kokemukset ja ajatukset.
|
Lue lisää...
|
|
|
|
|