CuRec-verkkolehti
  • Käden jälki
  • Ideavakka
  • Tiedon jyvät
  • Sanakannel
  • Viisasten kivi
  • Ajan pirta
  • Kulttuuripeili
  • Galleria

Tiedon jyvät 3/2011


Uniohjaus yksilötyössä -koulutus osana ohjaustoiminnan opintoja

Olen opinnoiltani hakenut luovia, terapeuttisia ja toiminnallisia työkaluja siihen, että voin työssäni ohjata ihmisiä kuulemaan omaa itseään ja vahvistamaan voimavarojaan, mahdollisuuksiaan ja itsetuntemustaan. Unityöskentely on yksi tapa kuulla alitajuisia tarpeitaan, tunteitaan ja toiveitaan sekä löytää suunta kohti omannäköistä elämää.

Lue lisää...
 
Tarinat tunteiden tulkkina

PS-kustannuksen Taito-sarjaan on liittynyt Riika Kotkan teos Tarinat tunteiden tulkkina. Tarinat ja sadutus on hyvä työkalu lasten kanssa, kun käsitellään vaikeitakin asoita. Tämä teos sopii ajanvietteeksi, ohjattuihin satuhetkiin sekä osaksi ilmaisu- ja draamakasvatusta.

Lue lisää...
 
Yhteisöllinen larppi – tavoitteena uusi tapa luoda pelejä

Larppaaminen on pitkäaikainen harrastukseni, joka tempaisi minut mukaansa yläasteikäisenä. Opinnäytetyön aihetta miettiessä tuttu harrastus oli ilmiselvä valinta. Ohjaustoiminnan koulutusohjelmassa on monia opintojaksoja, joita voi soveltaa niin monipuolisessa harrastuksessa kuin larppaaminen. Oma opinnäytetyöni otti näkökulmakseen larppaamisen yhteisöllisyyden ja sen lisäämisen.

Lue lisää...
 
Ohjaaja koulun penkillä

Ohjaustoiminnan koulutusohjelma painottaa ohjaamisen ja opettamisen eroa. Itse en eroa varsinaisesti havainnut, ennen kuin sain töitä äidinkielen ja kirjallisuuden opettajana. Avaan hieman sitä, mitä annettavaa ohjaustoiminnan artenomilla on koulumaailmassa.

 

Lue lisää...
 


  • CuRec 1/2009
  • CuRec 2/2009
  • CuRec 3/2009
  • CuRec 1/2010
  • CuRec 2/2010
  • CuRec 3/2010
  • CuRec 4/2010
  • CuRec 1/2011
  • CuRec 2/2011
  • CuRec 3/2011
  • CuRec 4/2011
  • CuRec 1/2012
  • CuRec 2/2012
  • CuRec 3/2012
  • CuRec 4/2012
  • CuRec 1/2013
  • CuRec 2/2013